Ben sizlere okul öncesinde bilgisayar destekli eğitimle ilgili okumuş olduğum makale ile ilgili bilgiler vermek istiyorum.
YAZANLAR:
Ahmet Ömer KACAR(Gazi Üniversitesi,Fen Bilimleri Enstitüsü,Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi) ANKARA
Nurettin DOĞAN(Gazi Üniversitesi,Teknik Eğitim Fakültesi,Elektronik ve Bilgisayar Bölümü)ANKARA
YAYINLANDIĞI YER: Akademik Bilişim Dergisi,Dumlupınar Üniversitesi KÜTAHYA
YAYINLANDIĞI ZAMAN:31 OCAK-2 ŞUBAT 2007
MAKALENİN KONUSU:Okul Öncesinde Bilgisayar Destekli Eğitim
SONUÇ: BDE Geleneksel Eğitimden daha etkili
Bu makale, Afyonkarahisar ili Merkez ilçesi Hoca Ahmet Yesevi İlköğretim Okulu ve 27 Ağustos İlköğretim Okullarına bağlı anasınıflarından toplam 80 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştirBunlardan 40 öğrenci bilgisayar destekli eğitime tabi tutulurken 40 öğrencide geleneksel eğitime tabi tutulup bir araştırma yapılmıştır.Buradaki öğrencilerin kız ve erkek sayısı eşittir. Aynı sosyoekonomik düzeye sahip ve aynı zeka düzeyinde olan öğrenciler seçilmiştir. Bilgisayar destekli eğitim araştırılırken bir kontrol grubu kurulmuştur. bilgisayar destekli eğitim alan çocuklar deney grubunu oluştururken geleneksel eğitimi alan çocuklar ise kontrol grubunu oluşturmuş.
Bu iki grubada bilgisayar destekli eğitim ve geleneksel eğitim yyöntemiyle geometrik şekil ve sayı kavramı eğitimi verilerek bilgisayar destekli eğitimin bu konudaki rolü araştırılmış.Bu makaleye göre;okul öncesi dönem çocuğun gelişimi için çok önemli bir dönemdir.Temel beceri ve alışkanlıkların kazanıldığı bu önemliş yıllarda eğitim tesadüflere bırakılmamalıdır.Bu nedenle okul öncesi dönemdeki eğitim bilimsel ve sistematik bir şekilde yürütülmelidir.
Gelişen ve değişen çağ ile birlikte artık 'Eğitimde bilgisayar kullanılmalı mı?' sorusu yerine , ''Bilgisayarları eğitimde en etkili ve verimli bir biçimde nasıl kullanmalıyız?'' soruları yer alıyor. Yani teknoloji artık kabullenilmiş durumda.
Öğrenmeyi kolaylaştıran etkenlerden biri olan ilgi ve merakın yoğun olduğu okul öncesi dönemde bilgisayar destekli eğitime başlanabilir. Bilgisayarın oyun yönünden faydalanılmalıdır bu dönemde. Bu dönemde bilgisayarın amacı eğlendirirken öğretmek ya da öğretirken eğlendirmek olmalıdır.Böylece öğrenme zevkli hale geleceBu araştırma da çocuklara:
- Geometrik ve Şekil Kavramı Düzeyi İçin ''Geometrik Şekil Kavram Formu''
- Sayı Konum Düzeyini Belirlemek İçin ''Piaget'in Sayının Korunumu Testi''
- Çocukların BDE İle ilgili Görüşleri İçin ''Çocukla Görüşme Formu''
- Ailelerine ise: BDE ile ilgili ''Veli Anket Formu''uygulanmıştır.
Bu yöntem yavaş yavaş yagınlaşıyor. Okul öncesi çocukları için yeni yazılımlar gerekli.Bilgisayar ekranları o çocuklara uygun olmalıdır.
BANA GÖRE:
Bilgisayar gelişen teknoloji ile birlikte hangi amaçla olursa olsun geniş bir kitleye yayılmış durumda. Bunu okullarda da kullanmanın hiçbir sakıncası yoktur bence. Daha çok önem verilmeli bence bu duruma. Çocuklar istedikleri konuda istedikleri bilgiye hemen hiç vakit kaybetmeden ulaşabilirler. Özellikle okul öncesi dönem çocukları için görseller çok önemlidir. Öğretmen elindeki imkanlarla sınırlı görselleri öğrencilerine sunabilir. Ancak bilgisayarla istemediği kadar görsel elde edip öğrencileri ile bunları paylaşabilir.Evet belki bilgisayar çocuklar ve hatta yetişkinler için farklı amaçlarla ve gereğinden fazla kullanılırsa zararlıdır. Aslında hayatta her şey böyledir. Ama bu dönem çocukları için özel bir yazılım kullanılıp, ekranları onlara uygun olan bilgisayarlar kullanılırsa bu zaralar en aza indirilebilir.Bu makalede bence çok mantıklı bir araştırmanın sonucunda olmuş. Bir kontrol grubu var ve birde deney grubu var. Her öğrenci eşit şartlarda ve BDE araştırılmış. Her sonuç tek tek not edilmiş. Ve sonuçları mantıklı bir şekilde açıklanmış. İnsanlara bir düşünceyi dayatmadan örneklerle araştırma sonuçlarına dayanarak bu makale yazılmış.

bilgisayar destekli eğitim çağımızın gereği olmakla beraber okul öncesi çocukları için eğlenceli bir öğrenme kaynağıdır.
YanıtlaSil